21 Eylül 2014 Pazar

Gölge Ve Kemik (Grisha #3) Leigh Bardugo



Sanırım artık bu kitabı okumayan pek kimse kalmamıştır. Aslında uzun zaman önce almıştım. Fakat alt rafa koyduğumdan unutmuşum kalmış. Ne okusam diye raflara bakınırken gözüme çarptı. Hazır 2. kitabı da çıkmışken okuyayım dedim. Bu aralar pek boş vaktim olmadığından uzun bir zamanda bitirsem de gerçekten akıcı bir kitaptı.

Kısaca bahsedecek olursak. Alina Starkov ve Malyen birlikte yetimhanede yetişirler. Büyüdüklerinde ise birlikte Ravka ordusuna katılırlar. Ravka'yı ikiye bölen bir yer var. Karanlıklar Diyarı. Karanlıklar Diyarı ölü bölge. İçerisinde insan avcısı yaratıklar var.

Birde Grisha'lar var. Grishalar halkın içinden gelen özel yetekleri olan insanlar. Çocuklar bir zaman sonra teste tabi tutuluyorlar ve içlerinde yetenekli olanlar için özel eğitim veriliyor. Grishalar bazı maddeleri kontol etme yeteneğine sahip. Dalga, rüzgar, ateş gibi.

Alina çocukken bu testi atlatmayı başarmış ve Grisha olmasına rağmen kendini sıradan göstermeyi başarmıştır. -Kitabın ilerleyen kısmında nasıl yaptığını anlıyoruz.- Fakat olaylar sonucunda Grisha olduğu ortaya çıkar. Hem de o güce sahip tek Grisha olduğu. Tabi Karanlıklar Efendisi tarafından hemen saraya götürülüyor. Haa birde Karanlıklar Efendisi vardı. İsminden de belli olduğu gibi karanlığa hükmeden kişi. Kraldan sonraki en yetkili kişi. Yüzeysel bir şekilde anlatırsak olay bu.


Karanlıklar Efendisi sanrım en sevdiğim karakter oldu. Sanki Alina'nın onu sevmesini bekliyor gibiydi. Keşke bu karakterden biraz daha bahsedilseydi. Alina ise biraz sönük gibiydi. Fazla korkaktı. O güç ona fazla gibiydi. Ama sevmediğim bir karakter olmadı. Malyen ise... Hmm bilemedim sanrım pek sevemedim.


Kitap akıp gitse de yazar bazı şeyleri çok üstünkörü geçmiş gibi geldi. Betimlemeleri eksik buldum. Örneğin Karanlıklar Efendisi hakkında sadece siyah şeylerden bahsedilmiş. Sadece Karanlıklar efendisi değil tüm karakterler, mekanlar üstünkörü geçilmişti. Ama yinede çok aşırı bir eksiklik hissetmedim. 2.kitabını okumayı dört gözle bekliyorum.


3 yorum:

  1. Karanlıklar Efendisi'ni bir ben mi sevemedim yaa :D Bence Alina'yı kullanmaya çalışıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmaya çalıştığı bariz ama sanki bir yandan da Alina'nın sevmesini istiyor gibi. Zaten 2. 3. kitaplarında ne varsa ortaya çıkar. Gerçekten de kötü bir karakter olmasına rağmen pek çok kişi sevmiş :D

      Sil
    2. Dediğim gibi bir ben sevemedim sanırım :D Ayrıca hangouts'dan mesaj attım,bakabilir misin acabaa?? x

      Sil