4 Eylül 2014 Perşembe

Uyumsuz - Veronica Roth |Diverent || Yorum


   Uyumsuz'u başladım ve hemen bitirdim. Filmini şans eseri izlemiş biri olduğum için kitabı okurken aklımda canlandırdığım karakterler filmdekiyle aynı kişiler oldu. Filmini oldukça beğenerek izleyen ben kitabını okuyunca yine kitabın çok daha harika olduğunu anladım.(Gerçi filmi de kötü değildi bana göre)

 
    Sanırım artık okumayan kalmamıştır. Ancak yine de konusunu özet geçeyim. Kitap gelecekte geçiyor. Toplum 5 gruba ayrılmış. Dürüstlük, fedakarlık, cesurluk, dostluk ve bilgelik. Her yıl 16 yaşına gelenler bir teste muaf tutulurlar. Daha sonra da testten bağımsız olarak özgür iradeleriyle kendilerine grup seçerler.


    Birde kitaba ismini veren uyumsuzlar var tabii. Bunlar birden fazla gruba uyum sağladıkları için bazıları tarafından öldürülmek isteniyor. Baş karakterimiz Beatrica tabii ki bir uyumsuz. Beatrice seçim yaparken hem ailesinden ayrılmak istemiyor. Hem de kendi seçimini yaparak kendini bulmak istiyor. Kitap bunun üzerine şekillenmiş.


    Veronica Roth'un dilini pek çok kişi yabancılamış. Kitabın ilk birkaç sayfasında bende aynı şekilde olsam da kolayca adapte oldum. Kitap boyunca da pek takılmadım. Eğer filmini izlemeseydim eminim daha heyecanla okurdum ancak ne olacağını kabataslak biliyordum. Ancak yinede zaman zaman heyecanlandım. Diyeceğim o ki eğer başlamadıysanız ve distopya seviyorsanız okuyabileceğiniz güzel serilerden.

Bu arada yolda okurum diye çantama koyduğum kitap çıktığınca köşeleri pert olmuş durumdaydı. Otobüste sinirli sinirli homurdanınca tüm millet deliymişim gibi baktılar. Ah Artemis beni de deli yaptın ya...


4 yorum:

  1. Merhaba! Seni mimledim :3 Yaparsan beni çok mutlu edersin :D Bakmak istersen http://kitapkaravani.blogspot.com.tr/2014/09/mim-2-kitap-kahramanlar-ve-biz.html buyur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez biri beni mimledi. Çok teşekkürler. En kısa zamanda yapacağım.

      Sil
  2. Çoğu kitabın film uyarlamasını beğenmesem de Uyumsuz'u beğendim,film de güzel kitap da bence.Yorum çok güzel eline sağlık :D Bloguma beklerim x http://nazlikitaplik.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de film uyarlamasını beğendim. Hemen bloguna bakıyorum.

      Sil