17 Kasım 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu: GOLEM VE CİN// Helene Wecker

 

Golem ve Cin... Dün bitirdiğim ve etkisinden çıkamadığım bir kitaptı.D&R'ın 9.90 indirimini bilirsiniz işte taa o zaman almıştım hatta onu almak için başka bir kitaptan vazgeçmek zorunda kalmıştım. Ama iyi ki de almışım. Öyle güzel bir hikaye okudum kiUzun süre etkisinden çıkamayacak gibi görünüyor. Tuhaftı. Alıştığımız kitapların aksine çok farklı bir havası vardı. Birde neden bilmem ama sanki yaşanmış şeyler anlatılmış gibiydi. Farkındayım oldukça komik bir durum.
Kitap oldukça kalın ve hızlı ilerleyen bir kitap değil. Kesinlikle sabırlı bir olmalısınız. Gerçi bende sabırın S'si bile yoktur ama ben bile bayıldım. Kitabı okumaya başladığımda golemin ne olduğu hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Tamamiyle bu kitap sayesinde öğrendim. 

     Golemler Yahudi mitolojisinde sahibini korumak için çeşitli malzemelerden (kil, odun, demir) yapılan yaratıklar. Bu varlıklar genelde aptal ve kaba kuvvet işlerine yarayan varlıklar. (Tabii kitabımızdaki golem özel sipariş üzerine yapılıyor ve oldukça zeki.) Sanırım cinleri bilmeyen yoktur. Görünmezdirler, ateştendirler vs. 

     Aslında bahsetmek istemiyordum ama konusunu kısaca bir özet geçmek gerek. Golem sahibine gelin olması için yapılmıştır. Sahibiyle (Ki kendisi sandıkta henüz canlanmadı) New York'a giderken sahibi Golemi canlandırır ve 5-6 dakika sonrasında ölür. Dünya hakkında hiçbir şey bilmeyen golem sahibinin ölümüyle yalnız kalır. 
    Cin ise 1000 yıldır bir ibrikte hapis kalmıştır. Oraya nasıl gittiğine dair pek bir şey hatırlamaz. 

     Kitap ciddi manada çok yavaş ilerleyen bir kitap. Uzun sayfalar boyunca pek fazla olay olmadan onların dünyaya adaptasyon sürecini inceliyoruz. Fakat okuduğunuz her sayfasına değiyor. Üstelik yazarın ilk kitabıymış çok şaşırdım çünkü dili çok akıcıydı.
     Fakat tahminimce herkesin seveceği bir kitap değil. Çünkü tarzı çok farklı. İlginç bir konusu var. Sevginin kıvılcımlarını barındıran bir kitap. Eğer seveceğinizi düşünüyorsanız gerçekten okumanız gereken bir kitap. Fakat ciddi bir tavsiye vereyim. Sakın yoğun döneminize denk getirmeyin. Zira benim sınav dönemime denk geldi ve beni bitirdi. Daha boş zamanınızı tercih edebilirsiniz. 

   Spoiler vermemek adına biraz yüzeysel bir yorum oldu. Fakat gerçekten bir şans vermeniz gerek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder