4 Aralık 2014 Perşembe

Mekanik Kalp | Mathias Malzieu | Kitap Yorumu


    Mekanik Kalp okuduğum en ilginç kitaplardandı. Kitapla ilgili beklentilerim nedensiz bir biçimde oldukça fazlaydı. Beklediğimden oldukça farklı bir kitaptı. Ama kesinlikle kötü olduğunu söyleyemem. Sadece... Farklıydı. Betimlemeler öyle ilginç bir biçimde tuhaftı. Akla gelmeyecek biçimde tasvirler yer alıyordu. Konu itibariyle zaten çok farklı.

   Jack Dünyanın en soğuk gününde kalbi donmuş bir biçimde doğmuştur. Jack'i doğurtan doktor-büyücü kalbinin atmasına yardımcı olmak için mekanik bir saat yerleştirmiştir. Ayarlarının hassaslığı nedeniyle heyecanlanmamalı, öfkelenmemeli ve en önemlisi aşık olmamalıdır.
   Fakat Jack 10 yaşına geldiğinde şehre iner ve orada şarkı söyleyen küçük bir sokak şarkıcısına aşık olur. Daha sonrasında ise küçük şarkıcısını bulmak için Endülüs'e doğru yola çıkar.
  Animasyonu da varmış. Henüz izlememiş olsam da oldukça güzel gözüküyor. Sizce?

   Dediğim gibi tasvirler çok farklı ve bir o kadar da içtendi. Ama herkesin beğeneceği bir kitap değil. Daha ziyade belli bir kesime hitap edecek bir kitap.

   
      "Ben kesinlikle büyük bir aşk engelliyim ve kader, kalbim tam da sizi gördüğümde hissettiğim duygusal depremi kaldıracak durumda değil, ama işte sizin için direniyor."
                                                                                                                         Mekanik Kalp syf. 59


11 yorum:

  1. Tasvirlerle aram iyi değil pek. :/ Konu ilgimi çekti ama. Filmini izlemek hoş olabilir bu durumda. Teşekkürler paylaşım için, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek :) Animasyonu kitabın çılgınlığını oldukça başarılı yansıtmış zaten.

      Sil
  2. Blogunuz cok guzelmis. Ben de bloguma bekliyorum. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blogunu takibe aldım, ve bende uzun zamandır kitaplarla ilgili blog açmak istiyordum cesaretimi toplayıp açtım bir göz atarsanız sevinirim :) http://kitapkavanoz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Blogunu keşfe çıktım bile. :)

      Sil
  4. Sizi takip ediyorum.sizi de bekli,yorum. sayfam kesinlikle ilginizi çekecek. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Kitabın adını duyunca aklıma yıllar evvel pc de oynadığım Machinarium diye bir oyun geldi aklıma. Zavallı minnak bir robot vardı oyunda, Kurgusu biraz hüzünlü ama çok güzeldi. Meraklandım, alacağım bu kitabı. Güzel blog takipteyim, bana da uğra!
    sevgiler
    Gamze
    littlefabien.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh sayende unuttuğum bir oyunu tekrar buldum. Teşekkür ederim :)

      Sil