25 Mart 2015 Çarşamba

KVBT 5.Tur 5. Gün | Hançer- Ezgi Bağcı | Yorum + Müzik Listesi

 
Turumuzun 5. gününde Hançer'in yorumuyla ve müzik listesiyle karşınızdayım.

   Tanıtımıyla çok dikkatimi çeken bir kitap oldu ve sıkışık bir dönemime denk geldiği için bitirmesi uzun süren bir kitap oldu. Konusundan kısaca bahsedecek olursak
 

    Melek hafıza kaybından dolayı 5 yılından öncesini hatırlamayan bir kadındır. Adeta hayatı son 5 yılından ibarettir ve ondan öncesine dair nereli olduğunu, ailesini veya dilini bilmemektedir. Yeni hayatına gözlerini bir hastane odasında açar. Ki ne kadar korkutucu bir şey olduğunu tahmin dahi edemiyorum. Türkçeyi yeni baştan öğrenir. Hatta adını bile küçük bir çocuktan alır. Tamamiyle yeni bir hayata başlar ve 5 yıl geçer. Düzeni oturmuştur neredeyse. Derken Marco'yla -nam-ı diğer Hançer-  karşılaşır. Marco bazı şeyleri biliyordur ve hikayemiz burada başlar.


   Kurgu ve karakterlerin oldukça özgün olduğunu düşünüyorum. İlk 150 sayfa kadar herhangi bir heyecan olmadan ilerliyor ki bu kısımlarda bir miktar sıkılabiliyorsunuz. Birkaç merak uyandırıcı sahne olsa da aşırı heyecanlanmaya pek müsait değil. Daha sonra dozaj yavaş yavaş artıyor ve iyice ilerlediğinizde olay tuhaf bir hal alıyor ve size 'Hadi canım!' dedirtiyor. Dediğim gibi bir miktar sabır gerektirebiliyor.


   Bana ilginç gelen kitap günümüzde geçmesine rağmen bana zaman zaman geçmişte gerçekleşmiş gibi hissettirdi. Ki bunda malikanelerin etkisi olduğuna eminim.
Olay belirli bir karakterin gözünden anlatılmadığı için zaman zaman 'n'oluyor ya' dediğim doğrudur. Ama olayları tüm karakterlerin gözünden görmek kimi zaman olayları çeşitli yönlerden görmemizi sağlıyor.

   En sevdiğim karakter şüphesiz Alvino oldu. Marco'yu ise ne yazık ki pek sevemedim. Fazla soğuk. Soğuk karakterleri genelde severim ama Marco FAZLA soğuk. Hislerini biz bile net olarak anlayamıyoruz.
   Özellikle bazı kısımlarda keşke daha ayrıntı verilseymiş mesela Marco- Hançer ikilisi gibi. Bana bu gibi ayrıntılar yeterli gelmedi.

   Kısaca eğer sabırlı biriyseniz okurken farklı bir dünyaya adım atabileceğiniz bir kitap Hançer.

Linkin Park- In The End
Three Days Green- Never Too Late
Evanescense- Bring Me To Life
The Mins- My Lover Is A Killer
ERA- Ameno
Lana Del Rey- Once Upon A Dream
Lorde-Team
Lorde-Yellow Flicker Beat

Şöyle bir bakıyorum da farklı tarzlarda olmuş ama hepsi kitabı okurken dinlenebileceğini düşündüğüm şarkılar.

Son olarak Postiga Yayınları'na ve yazarımız Ezgi Bağcı'ya çok teşekkür ediyoruz.




6 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu, yazılarınızı, yorumlara değer verişinizi çok beğendim. Sizi takip etmekten mutluluk duyarım ve aynı şekilde bana da beklerim ! Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wooovvv aldığım en güzel yorumlardan çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Merhabalar,
    Blogunuzu çok beğendim yazılarınız harika bundan sonra takipdeyim bende bloguma beklerim
    http://www.hayatimakyajla.com/
    Sevgiler,
    Ebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hemen ziyaret ediyorum.

      Sil
  3. lana del rey e bayılıyorum ^^

    YanıtlaSil