23 Haziran 2015 Salı

Kaçış Adası - Marianne de Pierres | Kitap Yorumu


     Retra, aşırı derecede katı kuralları olan Mezar denilen yerde yaşamaktadır. Abisi  birkaç yıl önce bu kurallara dayanamamış ve Ixion'a kaçmıştır. Ixion, neredeyse kuralsız, sürekli partilerin ve eğlenmek için yaşayanların olduğu bir yer. Üstelik buradaki herkes genç. Belli bir yaştan sonra Erginler tarafından (bir nevi koruyucu) bir yere götürülüyorlar. Bunlara Doygunlar deniliyor. Fakat doygunların nereye götürüldüğüne dair kimse bir şey bilmiyor.
Retra ağabeyini bulmak için Mezar'dan kaçıyor ve Ixion'a geliyor. Fakat zamanla burası hakkında yeni şeyler öğrenecek ve olaylar sarpa saracaktır.

    Kurgu itibariyle farklı bir kitaptı ancak yazarın anlatımını pek sevemedim. Bazı kısımlarda neler olduğu karıştı tabii benim kafam da öyle.
Zaten isim hafızam pek iyi sayılmaz. Bu kitapta da isimler birbirine girdi. Bu da okurken duraksamama sebep oldu.
    Kitapla ilgili en sevdiğim şeyse karanlık atmosferi. Hafif gotik bir havası vardı. Özellikle bu tarzı sevenler için iyi bir alternatif olabilir. Çok kalın bir kitap olmadığından da hızla ilerliyor.
Retra'nın kimi sevdiğinden de bir türlü emin olamadım.

    Ve son olarak ne yazık ki sonu beni hiç mi hiç tatmin etmedi. Aklımdakiler havada asılı kaldı. Gerçi 3 kitaplık bir seriymiş fakat 2. ve 3. kitabı çıkmayacak.
Demem o ki eğer boş vaktiniz çoksa ve karanlık anlatımları seviyorsanız tercih edebilirsiniz.

3 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler. Kitapçıda denk gelirsem eleyeceğim kitaplar arasına girdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gotik anlatımları seviyorsanız deneyebilirsiniz aslında ancak aksi durum söz konusuysa elemelisiniz. :)

      Sil
  2. Kitap paylaşımı için teşekkürler :) Sizi takibe aldım ben de bloğuma beklerim. http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/
    Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil