10 Temmuz 2015 Cuma

Yanılmak Güzeldir- Wendelin Van Draanen |Kitap Yorumu



 

 
    Yanılmak Güzeldir çok uzun zamandır elimde olan ancak bir türlü okumaya fırsat bulamadığım bir kitaptı. Her yeni bir kitap seçmeye gidişimde başka bir kitap alıyordum ancak gözüm bu kitabın üzerinde de dolanmıyor değildi. Sonunda ne olduysa artık Yanılmak Güzeldir'i raftan aldım ve okumaya başladım.

   İlk sayfalarda yazar hakkında olan bölümde çocuk kitabı yazdığı belirtilmişti. Bunu okuyunca biraz çekinsem de beklentilerimi az tutmaya çalışarak başladım kitaba. Ve bitirdiğimde bayılmıştım.

   2 anlatıcılı aşk hikayemiz 50'lerin sonları 60'ların başları arasında geçiyor.
Julie, mahallelerine yeni taşınan Bryce'a ilk gördüğü anda aşık olur. Julie mahallenin deli kızı olduğundan sürekli Bryce'ın peşindedir. Her yerde onu izler.
   Bryce ise ilk gördüğü anda Julie'nin bir başbelası olduğunu anlar. Zamanla Julie, Bryce'ı hayalindeki gibi bir olmadığını anlamaya başlar. Bryce ise Julie'nin çok daha fazlası olduğunu.

   Öyle aman aman olaylı falan bir şeyler beklemeyin. Ama bu kitap sadece bir aşk kitabından fazlasıydı bana göre.

"Dünyanın tepesinde rüzgarın dokunuşlarını hissetmek, sanki güzelliğin sizi kalbinizden öpmesi gibi."


"Üzücü bir gerçek varsa o da pek çok insanın çok geç olana kadar parlayan her şeyin altın olduğunu zannetmesi."



  

















    Yanılmak Güzeldir'in birde filmi var. Türkçeye İlk Aşk olarak geçmiş. Ve kitabıyla birebir aynı. Cidden çok çok az bir fark vardı.
Ancak benim en çok dikkatimi çeken Bryce kitapta mavi gözlü olarak betimlenirken filmde kahverengiydi.

  Filmi olduğundan uzun zamandır haberim vardı ancak kitabından sonra izlemeye kararlıydım. Birebir çevirdikleri için başarılı bir aktarım olmuş ancak her zamanki gibi kitabı bir başkaydı.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder