7 Ağustos 2015 Cuma

Çöküş ve Yükseliş (Grisha #3) - Leigh Bardugo | Kitap Yorumu




     Grisha Serisi dün Çöküş ve Yükseliş'le birlikte bitmiş bulunmakta. Bu seri sevdiğim seriler arasında yer alıyor. Başta söyleyeyim ilk kitapları okumayanlar için yazım spoiler içerecektir.

     Bu serideki karakterleri fazla sevmiyorum. Ne Alina, ne Malyen ne de bir başkası. Tabii Karanlıklar Efendisi hariç. İlk kez bir seriyi okurken kötü tarafı tuttuğumu fark ettim.
Bu seride kitap boyunca kitabın sonunda yapılacak büyük olay için yapılan hazırlıkları okuyoruz. Ara ara heyecanı taze tutmak için olaylar olsa da genel olarak planlar, stratejiler ve hazırlıklar yer alıyor. Bu final kitabı da aynen böyleydi.

   Kuşatma ve Fırtına'da Deniz Kırbacı'nı yani 2. büyüteci Karanlıklar Efendisi'nin baskısı sayesinde bulan Malyen ve Alina, Çöküş ve Yükseliş'te 3. büyütecin, yani ateşkuşunun peşine düşer. Alina 3. büyüteci de bulduğunda gücünü kontrol edip edemeyeceğinden emin değildir ancak Karanlıklar Efendisi'ne karşı da tek şansı budur.

   Oldukça geniş bir karakter kadrosu olan üçlemenin final kitabı daha da artıyor. Ben bu yazarın dilini çok seviyorum. Belirli bir kalemi ve çizgisi var. Üstelik seri olarak harika kapakları var.

   Alina güçlü bir karakter ancak ne istediğini tam olarak bilmediğini düşünüyorum. Bir Malyen, bir Nikolai, bir Karanlıklar Efendisi... Ancak zeki bir karakter olduğu doğru. Gözünün önünde olanları görmezden gelmeye çalışmıyor.

   Son 30-40 sayfayı özellikle soluksuz okudum. Bittiğindeyse bir an kalakaldım. Her seri bitişinde olduğu gibi hafif bir hüzün hissettim. Ancak üçleme hakettiği bir sonla bitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder