27 Ekim 2015 Salı

Esaret - Elena Johnson | Kitap Yorumu


    Esaret Tüyap'tan Dex standından 4 liraya aldığım bir kitaptı. Doğrusu konusuna çok dikkat etmeden almıştım ve güvenim tamamen Dex'ten çıkmış olmasıydı. Kesinlikle büyük bir hata yaptığımı fark ettim. Doğrusu konuyu dikkatlice okuduğumda biraz önyargı oluştu ben de ancak ilk 100 sayfada önyargımın haksız olduğunu düşündüm. Düşündüğüm kadar da kötü değildi diye düşündüm ancak bir anda ne olduysa oluverdi ve sanki söylediklerimi haksız çıkarmak istermişçesine berbat bir hal aldı olaylar.

   Vi-Violet- katı kuralları olan bir toplumda yaşıyor. Kızlar erkeklerle gezemez, akşam saatleri birlikte yürüyemez, ailene dahi dokunmak yasak ve böyle kuralları olan bir toplum bu...
Bu toplumdaki insanlar uyurken bir kulaklık takıyorlar ve bu kulaklıkta siz uyurken sürekli size telkinler veren bir konuşmacı var.
   Vi ise kural tanımaz bir asi. Üstelik Zenn'e -birlik tarafından seçilen gelecekteki eşi- sırılsıklam aşık.

   Aslında eğer bu kurgu daha başka bir yazarın elinden çıkmış olsaydı eminim ki çok hoş bir kitaba dönüşebilirdi ancak bu yazarla hayır diyorum.
Yazarın dilini hiç beğenmedim. Son derece basit cümleler ve yanlış yerde giren betimlemelerle kitaptan soğudum.
   Karakterlerin hiçbirini sevmedim. Ne Vi'yi, ne Jeg'i ne Zenn'i. Jeg ilk başlarda farklı geldi. Sıradan bad boy tiplemelerinden uzakta bir karakter olduğunu düşündüm ancak sonrada o da neden yaptığını bilmediğim şeyler yapmaya başladı.
   Kitabı okurken biri geliyor ve kim olduğunu falan bir anlığına anlayamıyorsunuz. Bu nerden çıktı? Bu ki? Niye? Bu sorular sürekli kafamın içinde döndü durdu. Hele sona yaklaştıkça gerçekten dili mi kötüleşti yoksa ben mi zihnimde abarttım emin olamasam da satırları gelişigüzel okumaya başladım.
Evet sonu beni çok şaşırttı ama kesinlikle böyle bitmemeliydi. Gerçi devamı varmış ancak Türkçeye çevrilmemiş ki çevrilse bile okuyacağımı sanmıyorum.

 

1 yorum:

  1. iyi günler bir kitap aşığı olarak blog gezerken burayı buldum elinize emeğinize sağlık. başarılar diliyorum. amatör olarak yaptığınız bu blogdan para kazanmak isterseniz lütfen bana ulaşın saygılar. tuncmert1515@gmail.com

    YanıtlaSil