18 Aralık 2015 Cuma

Kafes - Josh Malerman | Kitap Yorumu



 
   Selam millet! Kafes'i muhtemelen çoğunuz okumuşsunuzdur. Ben okuyalı da çok oldu ama ah şu tembellik...
Videolarda ve bloglarda çok sık görmeme rağmen konusu hakkında pek bilgim yoktu.  Kitabın baskısının muhteşem olduğunu söylememe gerek var mı? İthaki  kitaplarını zaten seviyorum birde böyle güzel baskı, kapak. Bayıldım.

   Güncel roman okuyucularındansanız muhtemelen Kafes'i okumuşsunuzdur. Hatta yazarı Tüyap'a geldi falan. Yani mutlaka kulağınıza kar suyu kaçmıştır bir yerlerden.
İnsanlar gördükleri bir şeyden dolayı deliriyorlar. Ne olduğunu bilmiyoruz. Kimse bilmiyor. Çünkü gören anlatacak kadar uzun yaşamıyor. Gören kişi önce deliriyor, çevresindekilere saldırıyor sonra da kendini öldürüyor. Malorie inanmasa da kız kardeşi biraz daha inanıyor. Üstelik bir de Malorie hamile olduğunu öğreniyor -spoiler değil-  Normal hayatlarına devam ederlerken haberler gittikçe sıklaşıyor ve yaşadıkları yere yaklaşıyor. İnsanlar artık biraz daha temkinli. Hatta pencerelerini battaniye, mukavva, tahta ne bulurlarsa kapatıyorlar. Artık haberler kanalları yalnızca bu olayları ele alıyor. Artık Malorie ve ablası da evden çıkmıyorlar. Bazı olaylardan sonra Malorie bir gazete haberinde gördüğü güvenli eve doğru yola çıkıyor.


    Kitap şimdi ve geçmiş arasında gidip geliyor. Ve böyle olması okurken heyecanlandırıyor.

    En çok ilgimi çekenlerden biri çocukların isimlerinin olmamasıydı. Kız ve erkek diye bahsediyor.
Birde Malorie'nin nasıl değişim geçirdiğini görüyorsunuz. Çocukları ve kendini hayatta tutmak için bambaşka birine dönüşüyor.

    Kitabı okurken çok korkanlar olmuş ancak öyle pek korkunç değildi bana göre. Yalnız bir yerde cidden ürperdiğimi itiraf etmeliyim. Belki okuyanlar neresi olduğunu anlayabilir :)

   En sevmediğim kısım sonunun beni tatmin etmemesiydi. Aklımda ciddi sorular kaldı. 2. kitap hakkında hiçbir bilgim yok ama kesinlikle 2. bir kitaba ihtiyacım var.

Siz Kafes'i okudunuz mu? Düşüncelerinizi yorum olarak bırakın lütfen :)
 

 

4 yorum:

  1. Sonu tatmin etmeyen kitaplardan bende hoşlanamıyorum hiç... Bu kitabı almayışımın en büyük nedenlerinde biri sürekli ve her yerde sonunu tatmin etmedi yorumunu görmem. Ama çok da merak ediyorum o.O Ne yapsam ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben oku derim. Özellikle gerilim seviyorsan Evet sonu merakta bırakıyor ama okumazsan gerçekten güzel bir gerilim kitabını kaçırmış olursun:)Okumaya karar verirsen yorumunu bekliyorum :)

      Sil
  2. geçmiş ve gelecek arasında gidip gelen kitapları severim. Renkli heyecenlı olur. Kafes de güzel bir kitap:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben normalde çok hoşlanmıyorum geçmiş gelecek arasında gidilmesinden. Spoiler yemiş gibi hissediyorum :D Ama bu kitapta sevdim böyle olmasını.

      Sil