26 Nisan 2016 Salı

Bir Gün - David Nicholls | Kitap Yorumu

 

 




   Merhaba. Bir gün, muhteşem film kapağı sayesinde çok merak ettiğim filmini çılgınca merak etmeme rağmen kitabını okumadan izlememeye ant içtiğim bir kitaptı ve sonunda okuduğum için de mutluyum.
  
   Geçen Kıyamet Sonrası'na yeni başlamıştım ki canım fantastikten ziyade şöyle güzel bir dram- romantizm okumak istedi. Ben de dedim niye kendimi zorlayayım ve başladım Bir Gün'e.
Bir Gün'ü kesinlikle bir romantizm, aşk kitabı olarak görmüyorum. Bu kitap gerçek hayat gibi çoğu duyguyu barındırıyordu.
Emma ve Dexter mezuniyet gecesi birlikte zaman geçirirler ancak sabah ışığıyla yolları da ayrılacaktır. Dex ve Em dost kalma konusunda anlaşırlar.
Kitap 20 yıl boyunca aralarında geçenleri konu alıyor. Öyle yoğun bir romantizm yok dediğim gibi. Aşk var tabii ama aşkı nasıl tanımladığınıza da bağlı biraz.
  
    Okurken sıkılmıyorsunuz. Yeri geliyor karakterlere yaptığı hatalardan ötürü kızıyorsunuz yeri geliyor üzülüyorsunuz.

  

     Karakterler kesinlikle orjinaldi ve mükemmellikle uzaktan yakından alakaları yoktu ki bence kitabı daha da güzel yaptı. Karakterler gerçek gibilerdi. Zayıf yönleri, güçlü yönleri, hataları...
Bir Gün'ü okurken çok garip duygular hissettim. Öncelikle zamanın ne kadar hızlı geçtiğini görünce şaşırdım ve hüzünlendim. Koskoca 20 yıl gözünüzün önünde akıveriyor. Bir de çok yakınınızdaki bir insanın nasıl bir anda yabancı olduğunu bir kez daha gördüm. Ve beni yine şaşırttı.
en sevdiğim yanı ise kitabın en sonu. Tabii ki söylemeyeceğim ama yüzümde buruk bir tebessüm bıraktığını ifade etmeliyim. Tam kitaba yakışan bir finaldi.
 
   

     Kitabı bitirdikten birkaç gün sonra filmini de izledim. Oldukça beğenmeme rağmen tabii ki yine kitabın tadını alamadım ki bu da zaten beklediğim bir şeydi. Filmin sonu da tıpkı kitaptaki gibi hissettirdi.
 
     Gerçek hayatı, yanında biraz aşkla gösterecek bir kitap okumak istiyorsanız Bir Gün'ü mutlaka tavsiye ediyorum.

1 yorum:

  1. love this one

    check my blog and maybe follow for follow ? let m know if you want to :)

    My new short hair ?-post here


    Facebook |Bloglovin |♥Instagram | Lookbook |Google✚


    Stay Gold

    YanıtlaSil