9 Nisan 2016 Cumartesi

İyi Kız - Mary Kubica | Kitap Yorumu


Merhaba!
    Yorum girilmesini bekleyen onlarca kitap olmasına rağmen, İyi Kız'ın yorumunu hemen girmeye karar verdim. Etkisini tam olarak atmadan yazmak istedim.

   CNR'a gitmeden 1 gün önce kitabın reklamını gördüm ve 'Ben bunu almam yaa' diye düşünmüştüm. Fakat CNR'da Martı standına gelince kısa bir kararsızlıktan sonra alıverdim. Ah benim ellerime sağlık. 'Konusu güzel gibi, al bence' diyen arkadaşımın ağzına sağlık.
Aldıktan sonra merak ettim ve fırsatını bulunca okumaya başladım.

  Fırsat buldukça okumak istedim ve yarısından sonra daha da güzelleşti. Hatta bir ara o kadar heyecanlandım ki kalbim amuda kalktı.

   Kitap Önce - Sonra olarak devam ediyor. Mia'nın kaçırılmasından öncesi ve sonrası.
Ailesiyle arası çok da iyi olmayan Mia kaçırılır. Bulunduğunda ise adının Mia değil Chloe olduğunu iddia eder. Üstelik kaçırıldığı sırada olanları, kaçıranı hiç hatırlamamaktadır. En genel şekliyle böyle söyleyebiliriz.

    Yazarın dili çok akıcıydı. Kitap adeta su gibi aktı. Karakterlerle aramda bir bağ kuruldu ve kitap bitmeye yaklaştıkça bitmesin istedim.
Mia'nın, Colin'in, Eve'nin kısacası çoğu karakterin hissettiklerini kendim yaşıyormuş gibi hissettim.
Sonlarda kalbim çok fena kırıldı. Yani cidden fiziksel bir acı hissederek bitirdim kitabı. Şok olduğumu da belirtmeliyim.

    Kitabın elbette ki kusurları vardı. Okuyacağınız en iyi kitap falan gibi bir şey de söylemiyorum. Yine de çok sevdim. Belki de karakterlerle ortak özelliklerimizin olmasındandır. Kendimmişim gibi hissettim karakterleri.

   Eğer fuarlarda, kitapçılarda falan denk gelirseniz alın derim. En azından bir şans verin. En kötü ihtimalle sevmezsiniz diye düşünüyorum.
Kitap bittiğinde boşluk hissine düştüm ve kitap okumak istememe rağmen sanki karakterlere ihanet edecekmişim gibi hissettiğinden okumadım. Bun yerine düşündüm.

Siz okudunuz mu? Peki benim kadar sevdiniz mi?

3 yorum:

  1. Bende okumadım. Önyargılıydım. Listeme ekledi. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmeyen bir kesim de var. Ama umarım, umarım benim gibi seversin :)

      Sil
  2. sonu hakkında biraz spoi yedim yinede almalımıyım sence ?

    YanıtlaSil