5 Temmuz 2016 Salı

Uykuda Sevilen Kızlar - Yasunari Kawabata | Nadir Kitap

Merhaba!
   Bu post klasik bir kitap yorumunun dışına çıkacak. Çünkü bu kitap baskısı bulunmayan ve beni sahaf sahaf dolaştıran bir kitabın yorumu olacak.
Aslında bu yorumu yapıp yapmama konusunda kararsız kaldım çünkü herkesin kolaylıkla bulamayacağı bir kitabın yorumunu yapmak ne kadar doğru olur emin olamadım. Ama sonra içimden geldi ve oturdum klavyemin başına.
Bu kitap başlıkta da yazdığı gibi 1968 Nobel edebiyat ödülünü almış bir yazar olan Yasunari Kawabata'nın Uykuda Sevilen Kızlar kitabı.
  
   Ben okuduğum kitaplarda adı geçen filmleri, kitapları, kelimeleri vs. not alırım daha sonrasında araştırmak üzere. Tabii çoğu zaman not defterime yazdığımla kalırlar. Uykuda Sevilen Kızlar, Zülfü Livaneli'nin Serenad kitabında geçmişti. Ben de not almıştım ve araştırdığımda kitabın baskısının olmadığını gördüm. Ama nedense aklımda kalmış ki sahaflara bu kitabı sordum fakat bulmadım.
Geçenlerde NadirKitap'tan bir kitaba bakarken aklıma geldi ve kitaba baktım. 15 liradan 50-55 liraya kadar değişen bir fiyat aralığı vardı. En uygun ve en iyi durumdakini buldum. Hem de 20 liraya. Sahaf Cumhur adlı satıcıdan aldım. Ve gayet de memnunum. Mesajlarıma hızlı cevap verdiler ve hızla da kargoya verdiler. Tabii PTT 3 günde getirdi orası ayrı mesele.
  Nadir Kitap'ı ilk kullanışım oldu ve gayet memnun kaldım. Bulamadığım başka kitapları da burada arayacağım. Sadece buraya kadar kitaba ulaşma maceramdan bahsettik şimdi gelelim kitaba.

  Olaylar Japonya'daki bir randevu evinde geçiyor. Fakat bu öyle sıradan bir randevu evi değil. Burada bakire genç kızlar uyutuluyor ve buranın müşterileri de yaşlı erkekler. Bu yaşlı adamlar kıza hiçbir zarar vermemek koşuluyla bu evin müşterisi oluyorlar.
Konu itibariyle bundan ibaret. Kitapta da Yaşlı Egushi'nin bu eve gelmesi üzerine.


Diğer bir basımının kapağı
  

   Şunu belirtmeliyim ki Japon kültürünü hiç bilmiyorsanız, animelerini, filmlerini vs. hiç izlememişseniz size biraz tuhaf gelecektir. Ki bolca kültürlerinden haberdar olmama rağmen benim bile tuhafıma giden yerler oldu.
Japonlar kesinlikle cinsellik konusunda tuhaf bir millet. Bunu en basitinden animelerinde ble görebiliyoruz.

   Kitap tam beklentilerim kadardı ne fazlasıydı ne de azı. Beklentilerimi de yüksek tutmamıştım zaten bu yüzden kötüydü diyemem. Sizin de gördüğünüz gibi ilginç bir konusu var. Özellikle baskısı olmayan kitapları ayrı bir sevdiğimden kitaplığımda olmasından mutluluk duyuyorum.
Diyeceğim o ki eğer bir yerde uygun bir fiyata denk gelirseniz alıp kitaplığına koymanız gerek diye düşünüyorum.

5 yorum:

  1. Evet size katılıyorum gerçekten farklı kültürleri düşünceleri olayları bakışları ve cinsellikleride biraz farklı merak ettim kitabı

    YanıtlaSil
  2. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  3. Bloğumda ödüllü keşif etkinliği ayrıca bir de çekiliş var beklerim

    YanıtlaSil
  4. Bloğumda ödüllü keşif etkinliği ayrıca bir de çekiliş var beklerim

    YanıtlaSil