9 Eylül 2016 Cuma

Golem - Gustav Meyrink | Kitap Yorumu




İngilizce basımı (ürkütücü)

   Merhaba!
   Dün akşam Gustav Meyrink'in başyapıtı olarak nitelendirilen Golem'i bitirdim. Kitabı Tüyap'ta bir sahafta görünce almak istedim. Konusunu adamakıllı incelemeden aldım ve nedeni tamamen ismiydi. Helene Wecker'ın Golem ve Cin'i anlatımı, karakterleri, dünyasıyla beni büyülemişti ve Golem ismini görünce dayanamadım.

   Kitap tam olarak arka kapakta vadettiğini veriyor.
Golem'de yoğun bir kabus ortamı var. Öyle ki bir rüya gibi zaman zaman oradan oraya sıçramalar, karabasan ortamı ve yazarın ağır betimlemeli dili bu ortamı yoğunlaştırıyor. Genel olarak bu tarz kitapları severim. Betimleme okumayı da seven biriyim ancak bu tarz biraz daha ağır dilli kitaplar otobüste, televizyonun karşısında falan asla okunamıyor. En azından benim için bu mümkün değil. Bu tarz betimlemeleri gürültülü ortamlarda okuyabiliyorsanız helal olsun derim. Zira zaman zaman dikkat problemlerim de olduğundan değil gürültüyü, sessizliği bile göz ardı edemiyorum. Yine de bir kez odaklandığımda da ayrılmam oldukça zor oluyor.
Konusundan bahsetmek oldukça zor. İçinde cinayetten, entrikaya, ruhani olaylardan felsefeye kadar pek çok konudan bahsetmek mümkün.

   Şunu söylemeliyim ki, golem figürünün fazlaca konusu geçse de kendisini pek göremiyorsunuz. Ayrıca kitap bittiğinde cevaplanmamış, aklımda asılı kalmış pek çok soru vardı. Doğrusu acaba bir yerde ipucu olarak verildi de ben mi kaçırdım diye demeden de edemedim.

   Eğer karabasan ortamını, betimlemeleri seviyorsanız kaçırmamanız gereken bir kitap.


"Biz tüm saflığımızla kendi özgür irademizle davrandığımızı düşünürken acaba görülmez, anlaşılmaz bir rüzgar mı belirliyordu hareketlerimizi? ...
Zaman zaman derin sulara dalıp gümüş balıklar tuttuğumuzu düşlemiyor muyuz? Oysa yalnızca soğuk bir hava akımı yalamış oluyor ellerimizi?"
Syf.35
 
 
 

1 yorum:

  1. Golem ve Cin cidden güzeldi. Ama bu kitabı sevebileceğimi düşünmüyorum. Korku filmleri ve diğer türevlerinden mümkün mertebede uzak duruyorum. Olsundu :)

    YanıtlaSil